Archiv článků

26.10.2008 14:59

TAŽNÉ ZAŘÍZENÍ

    Běžné pohledové kontroly tažného zařízení na poškození se provádějí při každém zapojení přívěsu. Kontroly inspekčního charakteru po 50 000km. Hodnoty vůlí na těchto obrázcích se mohou v některých případech lišit od některých typů tažného zařízení. Vždy musíme...
26.10.2008 14:43

OJE

    Propojovací zařízení mezi tažným vozidlem a přívěsem. Co se dá diagnostikovat na oji: Viditelné deformace, praskliny svárů, vůle v okách a čepech. Viditelné deformace na oji vznikají většinou zkřížením soupravy při smyku. Nejvíce trpí část v první třetině od...
19.10.2008 08:29

TOČNICE DIAGNOSTIKA:

    Točny přívěsů mají své parametry, které pro provoz na pozemních komunikacích musejí splňovat, jako ostatně všechny součásti motorových vozidel. Při kontrole technického stavu bychom měli vědět meze opotřebení těchto zařízení, abychom předešli problémům na stanicích...
18.10.2008 08:47

TOČNICE PŘÍVĚSU

    Jednou z podstatných součástí přívěsu za nákladní automobil je točnice (točna přívěsu). Na první pohled se může zdát, že toto zařízení nezaslouží zvláštní péči. Opak je však pravdou. Dnes se prodloužili u moderních nákladních vozidel servisní intervaly až na...
07.10.2008 21:11

Zapalovací svíčky jedním okem.

Stav svíček koresponduje stavy hoření směsi v jednotlivých válcích. Je to jedna z nejrychlejších kontrol stavu funkčnosti spalovacích prostor motoru.  FIAT punto s nepravidelným volnoběhem ve fázi ohřevu motoru.      Velice záleží po jakém režimu chodu motoru...
30.09.2008 21:13

Palivové systémy s řadovými vstřikovacími čerpadly:

    Přiblížit závadu mechanikovi, tak aby ji mohl jednoduše identifikovat a opravit, je někdy problém, jenom z toho důvodu že řidič není schopen prostě popsat o jaký problém se vlastně jedná.        Řidič při prvním startu ráno, při, ne...
30.09.2008 20:55

Co se na brzdových kotoučích a destičkách vlastně kontroluje?

     O brzdových destičkách jsem se již zmínil, v rychlost zopakuji:                    Tloušťka třecího materiálu nesmí být menší jak 2...
30.09.2008 20:50

Chladící soustava truck I:

      Chladící soustava se na první pohled může jevit jako jednoduchý bezúdržbový systém který funguje ve vozidle několik měsíců bez jakéhokoli povšimnutí. Myslíme si že stačí na podzim zkontrolovat hustoměrem bod tuhnutí, dolít a tím to skončilo.Opravdu se vyplatí tomuto...
30.09.2008 19:26

Chladící soustava truck II:

    Stará nevyměněná chladící směs působí nepříznivě na všechny vnitřní části motoru. Výměnou zabráníme značným škodám a tyto finanční prostředky pak můžeme investovat do docela příjemnějších záležitostí než je třeba výměna vložek válců...
24.09.2008 20:19

Chladící soustava car:

    Co dokáže vytvořit lidová tvořivost za závady na chladícím systému až přechází zrak. Jedna banální úprava provozovatele na starším voze dokáže zamotat hlavu několika mechanikům.       Proč jste prořezával tu drážku v těsnící gumě zátky chladiče?...

Vyhledávání

Kontakt

Jaroslav Hladik