22.09.2008 18:13
V současnosti můžeme říci že použití motorů u nákladních vozidel převažuje systém naftových čtyřtaktů. Liší se snad pouze ve způsobu vstřikování naftového paliva a způsobu elektronického řízení vstřikování.
Pro řízení vstřikování se často používá systém EDC (...
20.09.2008 09:30
V přechodu modernizace vozového parku, dochází v provozu k sestavování jízdních souprav z tažných vozidel bez ABS a přívěsů a návěsů už vybavených protiblokovacým zařízením ABS, opačné provozování soupravy je ze zákona nepřípustné. Aby bylo možno...
19.09.2008 20:38
Elektronicky řízená výška vozidla (Electronically Controlled Air Suspension).
Poskytuje konstantní výšku podvozku nezávisle na zatížení, hlídá stabilitu a naklánění. Zvyšuje jízdní komfort a snižuje spotřebu. Kontroluje a monitoruje elektro-pneumatický systém. Jednotka ECAS určuje a nastavuje...
10.09.2008 20:50
U klasických vzduchotlakých brzdových soustav je reakční doba (doba mezi sešlápnutím pedálu a vyvoláním brzdícího účinku) 0,4 – 0,8 sekundy. Elektronické brzdové vzduchotlaké systémy, mají díky ovládání zabezpečované elektronikou, reakční časy podstatně nižší 0,23 – 0,25 sekundy. Se...
10.09.2008 20:19
Chlazení má za úkol odvádět přebytečné teplo ze stěn válce motoru a snížit tak tepelné namáhání motoru odvodem tepla do chladící kapaliny nebo vzduchu. Musí zabezpečit stálé udržování nejvýhodnější a nejhospodárnější pracovní teplotu motoru (provozní teplota).
Chlazení rozlišujeme na...
09.09.2008 18:46
Na jazyk mi přichází myšlenka „brzdové kotouče jsou nejdůležitější částí brzdové soustavy“. Ne. Nedá se vyjmout určitá část z nějakého systému a označit ji, že je důležitá. Možná by se dali jednotlivé komponenty označit stupněm...
08.09.2008 18:46
Nemá zřejmě nějaký velký smysl opakovat k čemu slouží mazání v motoru kamionu. Pro ty neznalé tedy jen tak v kostce.
Hlavním smyslem je vytvořit tenký olejový film na třecích součástech motoru tak, aby se relativní pohyb součástí uskutečnil jako kapalinné tření. Výsledkem je...
30.08.2008 13:59
Pro pohon automobilů se v největší míře používá motorů pístových (zdvihové s vratným pístem, také výbušné motory), které při daném výkonu mají nejmenší hmotnost. Jejich nevýhodou je poměrně značná hlučnost a také vyšší poměr škodlivin ve výfukových plynech. Proto se...
27.08.2008 17:33
Brzdové systémy u osobních vozidel se od použití špalkové brzdy používané u kočárového či drážního užití do značné míry změnily. Co se nezměnilo je způsob změny energie kinetické na energii tepelnou a to pomocí třecího mechanizmu. Změnil se systém ovládání brzd. Změnil se systém...
27.08.2008 14:29
Jedním z nejnamáhavějších komponent brzdové soustavy, snad po brzdových destičkách a kotoučích, jsou snímače ABS. Jejich umístění v nábojích kol u homokynetických kloubů dává tušit že budou ohrožovány vysokou teplotou ledovou vodou, prachem a kamením. Zkrátka nepřijde ani jejich...