Archiv článků

22.09.2008 18:13

Příprava směsi

    V současnosti můžeme říci že použití motorů u nákladních vozidel převažuje systém naftových čtyřtaktů. Liší se snad pouze ve způsobu vstřikování naftového paliva a způsobu elektronického řízení vstřikování.   Pro řízení vstřikování se často používá systém EDC (...
20.09.2008 09:30

DODATEČNÁ MONTÁŽ ZÁSUVKY ABS V MOTOROVÉM VOZIDLE

    V přechodu modernizace vozového parku, dochází v provozu k sestavování jízdních souprav z tažných vozidel bez ABS a přívěsů a návěsů už vybavených protiblokovacým zařízením ABS, opačné provozování soupravy je ze zákona nepřípustné. Aby bylo možno...
19.09.2008 20:38

ECAS

Elektronicky řízená výška vozidla (Electronically Controlled Air Suspension). Poskytuje konstantní výšku podvozku nezávisle na zatížení, hlídá stabilitu a naklánění. Zvyšuje jízdní komfort a snižuje spotřebu. Kontroluje a monitoruje elektro-pneumatický systém. Jednotka ECAS určuje a nastavuje...
10.09.2008 20:50

FUNKCE BRZD truck

  U klasických vzduchotlakých brzdových soustav je reakční doba (doba mezi sešlápnutím pedálu a vyvoláním brzdícího účinku) 0,4 – 0,8 sekundy. Elektronické brzdové vzduchotlaké systémy, mají díky ovládání zabezpečované elektronikou, reakční časy podstatně nižší 0,23 – 0,25 sekundy. Se...
10.09.2008 20:19

CHLAZENÍ

 Chlazení má za úkol odvádět přebytečné teplo ze stěn válce motoru a snížit tak tepelné namáhání motoru odvodem tepla do chladící kapaliny nebo vzduchu. Musí zabezpečit stálé udržování nejvýhodnější a nejhospodárnější pracovní teplotu motoru (provozní teplota). Chlazení rozlišujeme na...
09.09.2008 18:46

BRZDOVÉ DESTIČKY A KOTOUČE

            Na jazyk mi přichází myšlenka „brzdové kotouče jsou nejdůležitější částí brzdové soustavy“. Ne. Nedá se vyjmout určitá část z nějakého systému a označit ji, že je důležitá. Možná by se dali jednotlivé komponenty označit stupněm...
08.09.2008 18:46

Mazání

  Nemá zřejmě nějaký velký smysl opakovat k čemu slouží mazání v motoru kamionu. Pro ty neznalé tedy jen tak v kostce. Hlavním smyslem je vytvořit tenký olejový film na třecích součástech motoru tak, aby se relativní pohyb součástí uskutečnil jako kapalinné tření. Výsledkem je...
30.08.2008 13:59

Motory: základní rozdělění (CAR).

    Pro pohon automobilů se v největší míře používá motorů pístových (zdvihové s vratným pístem, také výbušné motory), které při daném výkonu mají nejmenší hmotnost. Jejich nevýhodou je poměrně značná hlučnost a také vyšší poměr škodlivin ve výfukových plynech. Proto se...
27.08.2008 17:33

BRZDY car.

   Brzdové systémy u osobních vozidel se od použití špalkové brzdy používané u kočárového či drážního užití do značné míry změnily. Co se nezměnilo je způsob změny energie kinetické na energii tepelnou a to pomocí třecího mechanizmu. Změnil se systém ovládání brzd. Změnil se systém...
27.08.2008 14:29

BRZDOVÉ SNÍMAČE ABS

  Jedním z nejnamáhavějších komponent brzdové soustavy, snad po brzdových destičkách a kotoučích, jsou snímače ABS. Jejich umístění v nábojích kol u homokynetických kloubů dává tušit že budou ohrožovány vysokou teplotou ledovou vodou, prachem a kamením. Zkrátka nepřijde ani jejich...

Vyhledávání

Kontakt

Jaroslav Hladik