
Chladící soustava truck I:
Chladící soustava se na první pohled může jevit jako jednoduchý bezúdržbový systém který funguje ve vozidle několik měsíců bez jakéhokoli povšimnutí. Myslíme si že stačí na podzim zkontrolovat hustoměrem bod tuhnutí, dolít a tím to skončilo.Opravdu se vyplatí tomuto systému věnovat daleko více pozornosti, předejde se spoustě nepříjemným překvapením.
Jedním základním požadavkem je průchodnost chladiče. Ten bývá umístěn až za chladičem stlačeného vzduchu a vždy mívá hustší lamelování než chladič vzduchu.Tudíž nečistoty i hrubší se zachytí právě až v chladiči vodním.U některých vozidel je opravdu složité se vizuálně přesvědčit o jeho průchodnosti. Po umytí vozidla a pak při práci a jízdě v prašném prostředí se chladič dost značně zanáší.
Bez povšimnutí nesmí zůstat ani chladící ventilátor, zvláště jeho středová část kde je umístěna ( u modernějších motorů ) spínací viskózní spojka. Přenos tepla z přehřátého chladiče do této žebrovaté části ventilátoru je důležitý právě pro zapnutí ventilátoru.
Při pravidelné výměně chladící kapaliny, kdy interval a kvalita chladící kapaliny je dána výrobcem nesmíme zapomínat na filtry chladící kapaliny ( pokud jsou montovány ). Pokud si někdo myslí že chladící směs vydrží ve voze spoustu let tak se mílí. Chladící nemrznoucí směs se provozem opotřebovává a mění se i její alkalita. Inhibitory koroze se za dobu provozu nedají doplňovat a vytrácejí se. Nemrznoucí směs má výměnný interval okolo čtyř let, měli bychom se ale řídit doporučením výrobce.