
Co se na brzdových kotoučích a destičkách vlastně kontroluje?
O brzdových destičkách jsem se již zmínil, v rychlost zopakuji:
Tloušťka třecího materiálu nesmí být menší jak 2 mm.
Pro výměnu destiček je důvodem popraskaný, vydrolený, spálený a separovaný třecí materiál.
Vždy měníme kotouče a destičky na celé nápravě.
Výměnu kotoučů a destiček by měl provádět zkušený a vyškolený mechanik. Brzdové destičky by měli sedět ve svých uloženích volně. Před montáží by měli být odstraněny všechny přebytečné zrezivělé okuje, jak s brzdových třmenů tak z brzdových kotoučů.
Obě brzdové destičky na jednom třmenu by se měli opotřebovávat stejnoměrně. Pakliže tomu tak není je to známka váznutí pohybu plovoucího třmenu ve svém vedení. Což by se mělo řešit jeho výměnou. Nutná je též kontrola prachovek tlačných pístů, které nesmějí být porušeny.
Špatná montáž je pak nebezpečná pro řidiče samotného včetně jeho nákladu a určitě i pro jeho okolí na silnici.
Všechny havárie brzd jsou nebezpečné!!! Některé jsou však i kuriózní. ( Zkušený mechanik pozná z jakého vozu je brzdová destička )?