TOČNICE PŘÍVĚSU
Jednou z podstatných součástí přívěsu za nákladní automobil je točnice (točna přívěsu). Na první pohled se může zdát, že toto zařízení nezaslouží zvláštní péči. Opak je však pravdou. Dnes se prodloužili u moderních nákladních vozidel servisní intervaly až na 60 tisíc Km a více (podle typu prostředku). Točnice by se měla mazat pravidelně po 10 000Km, nejméně však dvakrát ročně. Za nepříznivého počasí a v zimě i častěji. Důležité u mazání točny je vytlačit novou vazelínou vazelínu starou s částečkami prachu a písku . Při mazání (mazivo NLGI skupina 2) je dobré protočit točnou ručně (při nadlehčeném podvozku). Nezapomeneme po údržbě pak setřít přebytečnou vazelínu,
Kuličková točnice je vyráběna podle druhu použití, tj. podle rozměru přívěsu a podle zatížení. Znamená to tedy s jednou řadou nebo se dvěma řadami kuliček. Axiální a radiální vůle určuje životnost točnice, ta se pohybuje podle výrobce okolo 400 000 Km.
Intenzivním provozem v prašném a nepříznivém prostředí vznikají velmi rychle značné vůle v točně. Vůle na hranici tolerance mohou nastat klidně už po několika málo letech provozu. Vyměnit šroubovanou točnu není tak velký problém, horší je to u točny vařené, kde to chce už přeci určitou odbornost.
Zvětšená vůle na točně přináší řidiči soupravy nelehké situace na vozovce, zvláště s vyježděnými podélnými kolejemi. Zvýšené těžiště některých kontejnerových nástaveb pak ještě přidá na zvýšení výkyvu korby přívěsu a jízda je pak problémová zvláště v zatáčkách.