ZMĚNA V CHOVÁNÍ JÍZDNÍ SOUPRAVY:
Rozdíly mezi ABS a EBS jsou mezi řidiči dostatečně známi. Připomenu že největší výhodou EBS je reakční doba brzd, srovnatelná s brzdami os. automobilů. Blíží se času 0,2 sekundy.
Dá se říci , že vzduchotlaká brzdová soustava EBS brzdí vlastně po elektrickém vedení. Informace o brzdění jde po datovém vedení od pedálového brzdiče k nápravovému modulátoru, který brzdí tažné vozidlo a zároveň po datovém vedení dále do přívěskového modulátoru který brzdí nápravy přípojného vozidla. Rozdíl rychlosti informace elektrické a rychlosti pohybu vzduchu v potrubí je rozdíl právě zmíněné reakční doby brzd, činí až 0,7sekundy.
Pokud brzdí EBS v nouzovém režimu (závada na elektroinstalaci) brzdí jako ABS, musíme počítat s delší reakční dobou brzd.
Toto ale může způsobit sám řidič tím, že namontuje z nevědomosti mezi tažné vozidlo a návěs propojovací kabel pětikolíkový, na místo sedmikolíku EBS (Tyto kabely jsou totiž záměnné).
Nebo připojí za vozidlo s EBS přívěs s ABS.
Změní se tím celé chování soupravy při brzdění. Rozhodí se sladění soupravy. Zvýší se opotřebení brzd na tažném vozidle. Prodlouží se brzdná dráha.
Dva vodiče které chybí v propojovacím kabelu ABS (pin 6 a 7) je datové komunikační vedení EBS (CAN L a CAN H).