Informace o nás 

Zabýváme se autoopravárenstvím a automobilovou diagnostikou, tato naše práce a koníček nám ovlivňuje celý náš život. Vzpomenu-li ne příliš vzdálené minulosti uměl každý kluk na venkově opravit motorku traktor či osobní automobil, leč doba se změnila a dnes každý kluk umí spíše obsluhovat počítač a dokáže si poradit i s jeho opravou. Od toho počítače je pak krůček přes ne příliš drahý program se dostat do řídící jednotky osobního automobilu. Jsme tedy opět u oprav motorových vozidel. Dříve jsme mi starší začínali, dá se říci na kovadlině, i když už existovali systému paralelní diagnostiky. Ty však byli k vidění pouze v servisech, učňovských střediscích a školách. Muselo se tenkrát okolo nich chodit po špičkách a ve velikém oblouku. Pracovat na nich mohli pouze vyvolení a pořídit si takový systém bylo vlastně pro koníčkaření nemožné. Mluvím teď víceméně o motortesterech Paltest JT-250 , JT-251. Tuto diagnostiku jsme si pořídili až po „převratě“ a při práci na starších škodovkách ji stále i když v omezené míře používáme. Však přístroj na kontrolu těsnosti spalovacích prostor, který paltest obsahuje, používáme i u nejmodernějších motorů stále.

 

Postupem elektronizace motorových vozidel jsme museli, abychom vůbec stačili vývojovým trendům v opravárenství i my pořídit si nějaké zřízení na diagnostiku elektronických systémů ve vozidlech.

 

Tady jsme se dostali na rozcestí. Kam se vydat. Sériová nebo paralelní diagnostika, (viz výklady pojmů). Nechci tady rozebírat některé názory na jednotlivé problematiky, ale věřte mi, pro rychlou diagnostiku oprav a hlavně sebekontrolu opravy, musí jít obě diagnostiky ruku v ruce. Proto už ty dražší značkové diagnostické přístroje obsahují v jednom obě diagnostiky. Jak čtečku chybových kódů s výpisem bloku naměřených hodnot a test akčních členů právě přes řídící jednotku. Což je součást sériové diagnostiky a osciloskop třeba i s multimetrem na přímé měření akčních členů, což je součástí paralelní diagnostiky.

 

Ne nevlastníme žádnou drahou diagnostiku, ale disponujeme oběma typy. Jak sériovou tak paralelní. Pokud budete pozorně listovat na těchto stránkách určitě si brzy nějakou diagnostiku pořídíte i vi a mi Vám můžeme v některých případech i poradit.

Vyhledávání

Kontakt

Jaroslav Hladik

TENTO WEB JE VE VÝROBĚ.

PŘEHLED ZNAČKOVÉ SÉRIOVÉ DIAGNOSTIKY POUŽÍVANÉ V TUZEMSKÉM OPRAVÁRENSTVÍ 

 

 

 

Supervag je počítačový program tuzemské výroby, který prostřednictvím osobního počítače dokáže kompletně diagnostikovat řídící jednotky vozidel skupiny Volkswagen Group 

 

 

Výrobci sériové značkové diagnostiky (komunikace s vozem přes řídící jednotku) na trh dodávají tuto diagnostiku různé úrovně, od jednoduché (výpis a mazání paměti závad, zobrazení naměřených hodnot) až po kompletní (změna klíčů a kódování řídících jednotek).

Dále se liší také podle výrobní verze. Ta se odvíjí od roku výroby diagnostiky, či verze aktualizace. Při zavádění nových systémů v motorových vozidlech, musí i diagnostika umět tyto systémy monitorovat.