30.08.2008 13:59
Pro pohon automobilů se v největší míře používá motorů pístových (zdvihové s vratným pístem, také výbušné motory), které při daném výkonu mají nejmenší hmotnost. Jejich nevýhodou je poměrně značná hlučnost a také vyšší poměr škodlivin ve výfukových plynech. Proto se...
25.08.2008 20:07
LPG systémy
Popis LPG systémů můžeme rozdělit podle použití pro různé druhy motorů. Tak jak se vyvíjely motory pro pohon automobilů, vyvíjely se postupem času i systémy pro přestavby těchto motorů na plyn. Hlavním motivem byla nedostačující technická úroveň těchto systémů a následné...
25.08.2008 19:56
Chlazení má za úkol odvádět přebytečné teplo ze stěn válce motoru a snížit tak tepelné namáhání motoru odvodem tepla do chladící kapaliny nebo vzduchu. Musí zabezpečit stálé udržování nejvýhodnější a nejhospodárnější pracovní teplotu motoru (provozní teplota).
Chlazení rozlišujeme na...
24.08.2008 10:55
Myslím že nemá nějaký velký smysl opakovat k čemu slouží mazání v automobilovém či motocyklovém motoru. Pro ty mladší tedy jen tak v kostce.
Hlavním smyslem je vytvořit tenký olejový film na třecích součástech motoru tak, aby se relativní pohyb součástí uskutečnil jako...